josan1991.reismee.nl

Bienvenue à mon blog de voyage!

Bonjour à tous!

Zoals velen van jullie wel weten heb ik in juni het geweldige nieuws te horen gekregen dat ik geslaagd ben voor Havo en heb daarmee eindelijk een punt gezet achter mijn middelbare schoolcarrière! Ik weet al jaren dat ik de vrijeschool pabo op Hogeschool Helicon wil doen, want het idee van de vrijeschool spreekt me erg aan en werken met kinderen is zoals bekend één van m'n favoriete dagelijkse bezigheden! Hoewel ik zeker weet wat ik wil, twijfelde ik toch of ik meteen zou beginnen. Ik dacht aan een tussenjaar als Au Pair en Franceom er even helemaal uit te zijn, de franse taal vloeiend te leren spreken en toch de hele dag kinderen om me heen te hebben waar ik de verantwoordelijkheid voor mag dragen. Een studente van de Helicon was erg enthousiast toen ik haar vroeg of ze me dit aanraadde. Ze zei dat het ook zeker een pré is tijdens je Helicon-jaren om zoveel ervaring te hebben met het zorgen voor kinderen. Daarnaast ben je jezelf in zo'n tussenjaar vaak genoeg tegen gekomen en sta je daardoor waarschijnlijk sterker in je schoenen, wat ook voor de klas te zien zal zijn. Dit was het doorslaggevende gesprek voor mij. Daar kwam nog bij dat ik hoorde dat de Helicon in de loop van dit jaar Zeist verlaat en een nieuwe locatie krijgt in Leiden. Het lijkt me niet erg bevorderd voor m'n resultaten om in zo'n hectisch verhuisjaar te starten want niet alles zal meteen op rolletjes lopen. En een kamer zoeken in Zeist om na een halfjaartje weer te verhuizen naar Leiden lijkt me niet geweldig. Vandaar dat het Au Pair idee serieuze vormen aan ging nemen en ik uiteindelijk definitief besloot om een tussenjaar in Frankrijk te nemen . Het lijkt me een hele bijzondere ervaring om deel uit te maken van een Frans gezin en voor hen te werken als Au Pair. Daarnaast ga ik een talencursus te volgen, zodat ik ook mijn hersenen weer wat stof aanlever, en ik hoop natuurlijk vloeiend Frans te spreken als ik terugkom!

Ik ben van plan dit Reislog bij te houden gedurende dit jaar, zodat iedereen die dat leuk vindt kan lezen hoe ik mijn tijd als Française beleef.

Mijn nieuwe verhalen en foto's vinden jullie hier, maar natuurlijk leven we wel in 2011 en houd ik ook m'n facebook, skype en twitter bij. Ik bezit ook nog een hyvesaccount maar deze wordt zwaar verwaarloosd..

Willen jullie automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik vind het leuk als jullie virtueel met mijn avontuur meeleven, en jullie kunnen altijd een berichtje voor me achterlaten op dit Reislog !

Beaucoup d'amour,

Josan

Reacties

Reacties

Joke

Chère Josan,
Quelle histoire!!
Beaucoup de succes en France!!
Ik heb beide verhalen gelezen en word er vrolijk van.Jij gaat het redden daar. Je blog ga ik zeker volgen en dat frans zit toch een beetje in de familie geloof ik. Yolande is begonnen aan de lerarenopleiding frans en ik heb ook nog wel wat franse contacten. Wij wensen je een heel leuk jaar en vel succes! Liefs, ook van ome Jan, tante Joke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active